
11833 reklam videosu için Tıklayınız
Ne yazık ki reklam dendiğinde, akla gelen ilk şeylerden birisi, tıpkı o çok bilinen haber tanımı gibi (Köpek adamı ısırırsa haber değildir, adam köpeği ısırırsa haberdir) “reklamın iyisi kötüsü olmaz” klişesi oluyor. 11833 de ekranda üzerinde 33 yazan gömleğiyle kırıtan bir adam bize bundan önceki bilinmeyen numaraları yanlış bildiğimizi, doğrunun tam da kendileri olduğunu söylüyor. Üstelik bunu artık ekranda görmekten bıktığımız karikatürize edilmiş denemeyecek kadar abartılmış bir eşcinsel erkek figürü ile yapıyor.
11833 kendisiyle ilgili olarak bir gündem yarattı yaratmasına ancak reklam filmi bazı çevreler açısından bardağı taşırdı. Kaos Gay ve Lezbiyen Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (kaos GL) de reklama tepki gösterdi. Kaos GL reklamın eşcinselliği tektipleştirdiğini söyledi ve reklamı RTÜK’e şikayet edeceğini açıkladı.
Reklam rekabet ne kadar yoğunsa dikkat çekmenin o kadar zorlaştığı bir çalışma biçimi. Son dönemde bilinmeyen numaralar hizmeti veren servislerin bu doğrultuda yaptıkları reklamların birincil hedefi elbette doğal olarak ilgi çekecek figürler kullanmak ve insanları rahatsız etme ihtimalini de göze alarak çeşitli mecralarda sıkça boy göstermek. Bu anlamda 11833 de en yeni bilinmeyen servis markası olarak kendinden konuşturdu konuşmasına ama rakiplerinden hiçbir farkı olmadığını da reklam anlayışı ile ortaya koymuş oldu.
Yorumlar