
Turkcell’in, Avea’nın Erdem Yener tarafından canlandırılan fasulyesi ve Vodafone’un Şafak Sezer tarafından canlandırılan Selim karakteri karşısında uzunca bir süre koruduğu sessizliği Şahan Gökbakar’ın hayat verdiği “ÖzTürkcell” ile bozmasıyla birlikte, bir reklam bombardımanı ile daha karşı karşıya kalıverdik. Önce Turkcell’lilere çeşitli indirimler sunan Arçelik’e kızdı ÖzTürkcell ve bütün abonelerinin bulaşıklarını yıkadı, ardından kasaba havuzundaki ördeklerin tüylerinden yastık yapmaya uğraştı son olarak da Billur Kalkavan’ı marka yüzü olarak bir basın toplantısıyla ilan etti. Bir sorun vardı ki reklam yıldızının adının ‘Binnur’ olduğunu sanarak büyük bir yanlışlık yapmıştı. Her yöne 1000 dakika kampanyasına odaklanan bu reklam filmiyle aynı zamanda Avea da bambaşka bir komedi yıldızıyla karşımıza çıktı. ‘Vampir Edward’ rolündeki Ata Demirer ilk reklam filmiyle kendine has üslubunu da katarak dikkati fazlasıyla çekti. Bu arada Vodafone Berke Hürcan tarafından canlandırılan ‘Redman’ adlı kahramanın “Nerede bir iletişim problemi varsa, Nerede bir haksızlık varsa, Tüketicinin kahramanı Redman orada” sloganıyla yardıma koşan süper kahramanının yer aldığı reklam filmleri ile de ekrana gelmeye başladı. Ayrıca rakiplerinden geride kalmayarak Selim karakterinin yer aldığı bir indirim reklamı da hazırladı.
Avea’nın fasulyesi de son olarak karşımıza yine neredeyse rakiplerle eş zamanlı yayına giren, operatörlerin çeşitli markalarla yaptığı indirim/avantajlı alışveriş kampanyalarına yönelik olarak hazırlanan reklamla geldi. Arkadaşı Optik’i taktığı ok şeklindeki gözlüklerle oldukça komik şekilde gördüğü reklam filminde Erdem Yener özellikle mimikleriyle yine oldukça eğlenceliydi.
GSM şirketleri arasındaki rekabet, en başta da söylediğim gibi beni kesinlikle çok eğlendiriyor. Her biri ciddi reklam harcamaları yapan bu şirketlerin rekabet adına zaman zaman çocuklaştıklarını dahi düşünüyorum zaman zaman. Yaratıcılıkta sınır tanımayan reklam kampanyalarıyla rekabetin soğumasına asla izin vermiyorlar. Ancak bir nokta var ki, akılda kalıcı olan reklamlar genellikle az laf ile çok iş yapanlar oluyor. Bu üç ezeli rakibin yürüttükleri reklam kampanyaları içinde farklılaşabilen, şirketlerin kendileri değil kullanılan karakterler oluyor. Böylece de, reklam ne diyor diye değil, karakter ne diyor, nasıl bir komiklik ya da aksiyon gerçekleştiriyor diye izlenen reklamlar çıkıyor ortaya. Bu açıdan bakınca, Ata Demirer’in can verdiği Vampir Edward karakterinin yer alacağı yeni reklam filmlerini bir izleyici olarak merakla bekliyorum. T-Mobile’ın ‘Canlı Angry Birds’ gibi yaratıcı uygulamaların benzerlerinin –ki eminim çok yaratıcı işler ortaya konulabilir- de zaman zaman hayata geçirilmesini umut ediyorum.
Yorumlar