
Yukarıdaki konu, bir reklamın herkesi ilgilendiren tarafıdır. Ama bu konu, onun haber olması için yeterli değildir. Yukarıdaki ilgilendirme durumu, pazarlama iletişiminin gündemine girmesi gereken önemli bir konudur. Pazarlama iletişiminde strateji oluşturulurken, hedeflenen tüketicinin etrafında, onu etkileyebilecek insanlara da mesajlar iletilir. Bunun en belirgin örneğini, çocuklara yönelik yapılan reklamlardan hatırlayabiliriz. Dikkat edilirse, tasarım önce çocuklara mesajları iletir, daha sonra anne ve babaya ayrıca mesaj iletir. İleri yaşlardaki tüketicilere yönelik çalışmalarda ise, etraftakilere verilen mesajlar, bu kadar açık değildir ama onları da hesaba katar ve etkilemeye çalışır. İşte bütün bu unsurlar pazarlama iletişiminin gündemini oluşturabilir ama haberlerin gündemini, reklamın başka özellikleri oluşturuyor. Radyo – televizyon, gazete, açık hava, internet gibi mecralar için reklam tasarımları yaparak, haber olan markaları düşünürsek, aşağı yukarı nelerin haber olduğunu hatırlayabiliriz.
Mesela, toplumun bütün kesimlerinin çok sevdiği veya hiç sevmediği, ünlü bir ismi kullandığında haber konusu olur. Reklamın uygulanma esaslarına aykırı unsurlar içerdiği zaman, ceza alarak, haber olur. Öyle yaratıcı bir tasarım yapılmıştır ki, normalde herkesin dikkatini çeker ve haber olur. Yapılan reklam tasarımı, markaya rekor derecede satış yaptırır, haber olur. Yapılan tasarım, markayı kötü bir pozisyona iter, haber olur. Bir reklamın haber olması için sadece herkesi ilgilendiriyor olması yetmiyor. Aynı zamanda, daha önce olmayan, insanların şaşırtan, dikkatini çeken, merak uyandıran v.s. özellikleri taşıması gerekiyor. Diğer bir ifadeyle sıra dışı yani normal akışın dışında, bazı özellikler sergiliyorsa işte o zaman haberlerin gündemini oluşturur. Bunların dışında, sizin aklınıza gelen, reklamın haber olmasını sağlayan bir özellik geliyor mu?
Yorumlar