
Bunların dışında, bilindiği gibi radyo reklamı oldukça düşük bir bütçe ile yapılabiliyor. Ayrıca, sektörel dergiler, diğer basılı medya araçlarına göre oldukça düşük maliyetle bunları alabiliyor. Firmanın üretimine uygun sektöre hitap eden bir dergi veya gene aynı kitleye hitap eden radyo istasyonu seçilerek buralara tanıtım verilirse, bunların maliyeti küçük ölçekli firmaların rahatlıkla karşılayabileceği, özellikle bütçe ayırmadan yapabilecekleri türden oluyor. Bunun dışında, seçilen radyo istasyonu eğer ulusal değilse, yerel radyo ise daha da ucuza tanıtım tasarlanabiliyor. Aynı şekilde yerel bölge gazeteleri de kullanılabilir. Firmaya ait ilanlar, broşürler v.b. tasarım örnekleri bulunuyorsa, firma yetilileri veya çalışanlar, gittikleri her yere bunları götürebilirler. Gittikleri yerlerdeki panolara, ilan tahtalarına v.b. uygun yerlere iliştirebilirler. Gene aynı şekilde, hedef kitlenin gittiği yerler yani fuarlar, seminerler, paneller, v.s. olan yerlere gidilebilir ve eldeki tanıtım ilanları, broşürler, ilanlar elden geldiğince çok kişiye verilebilir.
Bu ve buna benzer pek çok yöntem, günümüzde ulusal çapta yapılan pek çok reklam kampanyasından daha karlı sonuçların elde edilmesini sağlayabilir. Bunların etkin bir şekilde, sürekliliği sağlanarak yapılması halinde, elde edilen müşteri, bunların sayısı, daha kaliteli olacaktır. Bunlarla birlikte, firmanın internet sitesi de kullanılabilir. Hem site tasarımı bu amaçla düzenlenir hem de üyelerin izinleri alınarak, onlara belirli zamanlarda etkin tasarımlar ve ürün, hizmet mesajları gönderilebilir. Görüldüğü gibi özellikle tanıtıma bütçe ayırmadan da reklam yapılabilir.
Yorumlar