
Bunun medya tarafından haber edilmesi, bunu duymayan Amerikalı ailelerin de haberdar olmalarını sağlamış, videoyu izlemelerine neden olmuştu. Medya haberleri, blog’ta ki duygu sömürüsüyle birleşince, Amerikalı ailelerin yüksek bir çoğunluğu, çocuklara verilecek en uygun yılbaşı hediyesinin PSP olduğunu düşünmeye başlamalarına neden olmuştu. Konu yoğun bir şekilde medya’yı ve halkı meşgul ederken, bilinçli bir internet kullanıcısı, sitenin domain adresini öğrenmek istemiş ve web adresinin, ismi geçen iki çocuğa da ait olmadığını fark etmişti. Domain, merkezi Washington’da olan Zipatoni reklam ajansına aitti. Kullanıcının bu fark etmesiyle yayınlaması bir olmuş tabi. Konunun bu kadar çok popüler olması sebebiyle, aynı şekilde Youtube`un da destek vermesiyle, haber aynı hızla yayılmış. Halk bunun bir reklam olduğunu anlamıştı. Sonuçta SONY markası, yılbaşı için bir reklam kampanyası düzenlemişti. Ama bunun bir reklam olduğunu sezdirmemeye çalışmış, gerçek bir olaymış gibi yansıtmıştı. Halkın tepkisini çekmemek için, 11 Aralık 2006 tarihinde marka, Amerikan halkından özür dilemişti.
SONY markası, viral reklam yapmıştı. Bilindiği gibi viral reklam, reklam olduğu belli olmayan video kayıtlarının da virüs mantığıyla kullanıcıdan kullanıcıya yayılmasını kapsamaktadır. O zamanlar viral reklam tam olarak bilmeyen bir konuydu. Belki de SONY markası, böyle bir reklam yaparak, yeni bir mecranın yolunu açmış oldu. Fakat yeni bir reklam mecrası olsa bile, reklam olduğunun belli olmaması, reklamın duygu sömürüsü yaparak, markanın herhangi bir ürününü öne çıkarması, reklamın uygulanma esaslarına uymamaktadır. Etik olarak ta çok doğru bir reklam kampanyası değildir. Bu tip bir reklam, markanın aslında kaliteli olan ürününe gölge düşürmektedir. Ayrıca, firma hakkında da tüketicilerin olumsuz duygu ve düşüncelerde olmasına neden olmaktadır. Hâlbuki SONY markası, dünyaca bilinen, saygınlığı olan, ürün kalitesiyle ünlenen bir markadır.
Yorumlar