Google reklem
verenler için reklam yayınlamayı ve reklamları ile başarılı olmayı her
zamankinden daha kolay hale getirmek istiyor. Geçen yıl bazı büyük Google
Reklamları güncellemelerini gördük ve trend bu yıl da sürüyor gibi görünüyor. Google,
son yeni bir özellik olarak, potansiyel müşteri formu uzantıları yayınladığını doğruladı. 



Potansiyel müşteri formu nasıl
oluşturuluyor?
Reklama
tıklayan herhangi bir kullanıcı, kişisel bilgilerin doldurulduğu, mobil
cihazlara uyumlu bir form görür. Formu doldurarak kayıt yapan kullanıcı,
markanız veya firmanız hakkında detaylı bilgi edinerek, ürününüz için talepte bulunabilir. Google,
potansiyel müşteri formu reklam türü; yetişkin odaklı (cinsel) içerikleri, alkol,
sigara, kumar, sağlık ve ilaçlar ile ilgili içerikleri ya da politik içerikleri
kapsamaz. Diğer tüm reklam türleri, Google'ın beklentilerine uyduğu
sürece potansiyel müşteri adayları için uygun olmalıdır.



Google'da
şirketinizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ararken ilgi çekmenize yardımcı
olan potansiyel müşteri formları yalnızca "Arama" özelliğinin bir
uzantısı olarak çalışıyor. Bu nedenle tüm hedefleme seçenekleri formunuzun
bağlı olduğu kampanya tarafından belirleniyor. Kullanıcı bilgilerini toplayarak
potansiyel müşterileri takip etmeye başlayabilirsiniz. Fakat ilan formları
aracılığıyla gönderilen bu verileri, reklamların kişiselleştirilmesi için
kullanamazsınız.





Potansiyel Müşteri Verileri Nasıl
İndirilir?



Potansiyel
müşteri verilerini CSV dosyası olarak indirebilir veya potansiyel
satış formunuz için webhook (Web Kancası) entegrasyonu oluşturabilirsiniz. 



  
Google
Reklamları hesabınızda oturum açın



  
CSV
dosyasındaki potansiyel müşterileri indirin



  
Sayfa
menüsünde Reklamlar > Uzantılar ve sayfanın üstündeki Uzantılar'ı tıklayın.



  
Potansiyel
Müşteri Formu uzantınızın altında, Müşteri Adayını İndir'i tıklayın.



Potansiyel
müşteri formu dosyasını sık sık indirmeniz gerekebilir, çünkü bunlar yalnızca
30 gün saklanıyor. Ayrıca, reklamınızı yayınladıktan sonra, başlık, işletme adı
veya iletişim formu türü gibi daha alakalı bilgilerle zaman zaman verilerinizi
güncellemeniz önemli.



Google
potansiyel müşterileri yakalama yeteneğine sahip reklam uzantıları ile
kullanıcı bir harekete geçirici mesaj butonuna dokunduktan sonra, kişi
bilgileriyle önceden doldurulmuş bir formu hızlı bir şekilde Google hesabınıza gönderebilir.
Hızlı, mobil olarak optimize edilmiş deneyim, form gönderimini kolaylaştırır ve
mobil site potansiyel müşteri formunuza gitme ekstra adımını ortadan kaldırıyor.