
Bugüne kadar yapılan denemelerde, rich media tasarımlarının çok daha fazla tıklandığını gösteriyor. Bir tasarımda tek bir ürün olmasına da gerek kalmıyor. Birden fazla ürün, aynı tasarıma yerleştirilebiliyor. Aynı kapsamda, banner çeşitleri, videolar hazırlanarak kullanıcıların karşısına çıkarılabiliyor. Bu çalışmalar, firmalara zaman kazandırmakla birlikte, maliyet açısından da oldukça uygun geliyor. Yani yüksek bütçe ayırmadan, milyonlarca kullanıcının karşısına çıkarılabiliyor. Firmanın seçmiş olduğu tasarımcının yaratıcılığına bağlı olarak, bu içerikler, oldukça yaratıcı çalışmaları içererek tüketicileri etkiliyor. Şaşırtıyor, heyecanlandırıyor ve yönlendiriyorlar. Bu anlamda kullanılan tasarım türleri; doors, tear-off, flash video page skin, flash page skin, Origami, toproll, adcorner bar, z-type modelleri olabiliyor. Firmanın duruşuna göre seçilen modeller, firmanın pazarlama iletişimi kapsamında, uygun noktalara yerleştirilerek, ürünü veya hizmeti en iyi şekilde anlatacak, yaratıcı tasarımlarla üretiliyor. Rich media içerikleri, yaratıcılıklarıyla kullanıcıların dikkatini çekiyorlar.
Reklam ve pazarlama sektörü tarafından kullanılan içerikler, kullanıcıların da izlemek isteyebilecekleri bütün öğeleri içerebiliyor. Ajanslar, rich media çalışmalarında, tıklama başına veya görüntülenme başına ücret sistemini kullanıyorlar. Firmalar, bu sayede kaç kere reklamlarının tıklandığını veya görüntülendiğini öğrenebiliyorlar. Yeni mecralardan dolayı, reklam ajanslarının yeniden sınıflandırılmaya ihtiyaç duyulduğu günümüzde, firmaların dijital düşünmesini öneren reklamcılar ve pazarlama uzmanları, bu tip çalışmaların kullanılması gerektiğini, internet kullanıcılarının karşılarına yaratıcı çalışmalarla çıkarak, marka bilincini güçlendirmeleri gerektiğini de sözlerine ekliyorlar. Bu tip tasarımlarla henüz yeni yeni karşılaşan milyonlarca kullanıcı, yeni mecrayla etkileşim kurmanın tadını çıkarırken, firmaları unutmuyor, zihninde olumlu izlenimlerle, bunların içinde yer alabiliyor.
Yorumlar