
İletişimin kurulmasını sağlayan çeşitli unsurlar bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi, düşünceyi ya da fikri gönderen veya iletendir ki buna, daha çok gönderici denilmektedir. Düşünce veya fikir, genelde belirli bir mantık çerçevesinde iletilmektedir. Mantık çerçevesinde gelen düşünceyi alan taraf alıcıdır. Alıcı düşünceyi veya fikri alır ve yorumlar. İki taraf arasında gidip gelen unsur ise ileti veya istektir. Düşünce veya fikrin iletilme biçimine de kanal denmektedir. Bazen, buna frekans ta denilebilmektedir. Düşünce veya fikrin bu şekildeki döngüsüne ise dönüt denilir. Yani, bu alışverişe denilen bir kavramdır. İletişimin yapıldığı yer veya mekan ise bağlam olarak tanımlanmıştır. Bazen düşünce veya fikirler, sadece tanımlayıcı sözcükler vasıtasıyla iletilmeyebilir. Bazen, bazı anlamların veya ifadelerin yerini alan nesne veya olgular olabilir. İşte bunlar da göstergedir. Örneğin, bir firmanın ambleminin firmanın güçlü ve kaliteli olduğunu ifade etmesi, bayrağın bir halkı temsil etmesi ve onun bağımsız olduğunu anlatabilmesi, bir ezginin yas, diğerinin coşku veya mutluluğu ifade etmesi, bir saç kesiminin bir kültüre mensup değerleri ifade etmesi ve buna benzer pek çok örnek, göstergeleri ifade etmektedir.
Göstergeler, insanların kendi kültürlerine uygun olarak yükledikleri anlamla ilgili olarak, ortaya çıkmaktadırlar. Her insan, bazı nesne veya olgulara birbirinden farklı anlamlar yükleyebilir. Çünkü insanların düşünceleri, deneyimleri, gelenek ve görenekleri, yaşama ve yetişme biçimleri, birbirinden farklıdır. Bu yüzden, nesnelere veya olgulara verilen anlamlar da birbirinden farklıdır. Bazen, aynı gösterge, birbirinden farklı insan veya insan gruplarına farklı şeyler anlatabilir. Örneğin, bazı bayram günleri, aynı kültüre mensup insanlar için bile, farklı anlamlar taşıyabilmektedir. Yaşlılar için ziyaret, çocuklar için yeni giysi ve eğlence anlamlarını taşıyabilirler. Bu yüzden, nesnelere veya olgulara verilen anlamlar ortama, kültüre, yaşa, birikime v.b. farklı unsurlara göre, anlamlar taşıyabilir.
Yorumlar