
İnteraktif kampanyalar markaların yürüttüğü geniş kapsamlı kampanyalara dahil olarak ya da tek bir uygulama şeklinde gerçekleştirilebilir. Ancak özellikle tek başına yürütülen interaktif kampanya uygulamalarından haberdar olmak ancak kullanıcıların tesadüfen bu uygulamalara rastlamasıyla mümkün oluyor. Burada sorun ne? Sorun, bir hedefe yönelik olarak üzerinde emek, zaman ve para harcanan, en önemlisi yaratıcılığın sınırlarını zorlayan başarılı çalışmaların kendilerinin de reklama ihtiyacının olduğu gerçeğinin gözden kaçırılması.
İnternet üzerinden yürütülen bir interaktif uygulamayı ele alalım. Örneğin Ikea’nın gerçekleştirdiği “Hayatta Kalkmam” kampanyası. Aralık ayı içerisinde flash tabanlı bir mikro site üzerinden yürütülen kampanyada amaç, yeni aldığı koltuktan rahatlığı nedeniyle bir türlü kalkmayan Zeynep’i oturduğu koltuktan kaldırmaktı. Ödül olarak Zeynep’in oturduğu koltuğun vaad edildiği uygulama hem ürünler hakkında bilgi veriyor hem de kullanıcıların Ikea ile iletişim kurmalarını sağlıyordu. Küçük bir anket çalışmasının sonuçları gösterdi ki bu uygulamadan çok az sayıda kişinin haberi olmuş. Buna benzer birkaç uygulama için de aynı durum söz konusu. Uygulamayı duyan kişi fikirden çok hoşlanıyor, ancak haberdar olmak noktasında aynı durum söz konusu değil.
İnteraktif reklam kampanyaları daha çok internet kullanıcısı olan genç hedef kitleye ulaşmak için yapılıyor ama bu kampanyaların yürütülme sürecinde gözden kaçırılan en önemli nokta bu kitlenin tercih ettiği internet sitelerinde uygulamaların tanıtımlarının yeterince yapılmaması. Platform olarak internetin tercih edildiği, belirli bir düzeyde de kullanım becerisi gerektiren bu uygulamalar bütün çekiciliklerine rağmen hedeflediklerine ulaşamıyorlar. Bu doğrultuda, yazılı ya da görsel basında olmasa da, hedef kitlenin yoğun olarak tercih ettiği internet sayfalarında, özellikle sosyal paylaşım sitelerinde bu uygulamaların daha etkili şekilde tanıtımlarının yapılması gerekiyor.
Yorumlar