
Birkaç örnek verelim: ABC televizyonu tarafından canlı olarak yayınlanan törenlerde yer alan McDonald’s reklamları tekrarın tekrarından öte bir şey değildi. Geçen yıl yayınlanan reklamları önceden zaten görmüştük. Bu yıl ise her ikisi de yeni olmayan iki spot izlemek zorunda kaldık.
American Express ve Sprint gibi sponsorların reklamları canlı yayın boyunca birkaç defa tekrar etti ve aynı reklamı izlemek sıkıcı olsa da bu reklamların hatırlanma etkisini arttırdı. AT&T Telekomünikasyon Şirketi’nin üç reklamı da daha önce farklı programlarda yayınlanmıştı. Johnson & Johnson, M&M’s, Sprint, Paramount Pictures’ın 2011 yılı içinde gösterime girecek olan filmi “Super 8” de törenlerde tekrar eden diğer örnekler oldu.
Bazı reklamverenler şükürler olsun ki daha insaflı davranarak, en azından eski reklamlar ile yenileri karıştırdı. Coca-Cola da bunlardan birisiydi. Hyundai reklamlarının seslendirmesini yapan Jeff Bridges en iyi aktör dalında Oscar’a aday olunca, bazı reklamlarda Jason Bateman’ın sesi kullanıldı. Best Buy da Super Bowl’da kullandığı reklamı, sadece sonunu değiştirerek yayınladı.
Living Social, J. C. Penney ve Unilever tarafından satılan Dove gibi sponsorlar ise, yeni işlerle törenlerde yer aldılar ve bir teşekkürü hak ettiler. Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi sayesinde Oscar’ın şanına yaraşır yüksek standartlardaki beğeni düzeyine uygun reklamlar yer aldı. 6 Şubat’ta gerçekleşen Super Bowl’un bazı reklamları ise kaba, görgüsüzce hatta terbiye sınırlarını aşan nitelikleydi.
Yorumlar