
Bu tip platformlar, aslında pazarlama açısından da çok faydalı olmaktadır. Çünkü firmalar, buralardan tüketicilerin bu tip sorunlara karşı yaklaşımlarını, düşüncelerini, beklentilerini, ilk kullanımdan sonraki tepkilerini öğrenebiliyorlar. Bu, aynı zamanda onları memnun edecek yöntemlerin geliştirilebilmesine olanak tanıyor. Firmaların genel anlamda, tüketicilerin hatalı ürünlere karşı, firmanın vaatlerini gerçekleştirmemesine karşı, kullanımda ortaya çıkan sorunlara karşı, tüketicileri kazanmak için, nasıl bir tavır alması gerektiğini de ortaya koyuyor. Bu, bir bakıma, pazarlama alanı için tüketici analizini yapmaktadır. Aynı zamanda tüketicilerin bu ortamlarda yorumlarını yapmaları, duygu ve düşüncelerini belirtmeleri, firmaların onlara daha kısa sürede ve mutlaka cevap vermelerini de sağlamaktadır. Çünkü özellikle son zamanlarda, insanların internete erişiminin kolaylaşması, aynı anda milyonlarca kişinin bu tip yorumları, düşünceleri görebilmesi, firmaların cevap vermesini zorunlu hale getirmektedir.
Bugün pek çok firma, sadece internet üzerinden reklam kampanyalarını sürdürür hale gelmiştir. Çünkü bu ortam, hemen herkesin günde mutlaka girdiği alan haline gelmiştir. Reklam anlamında da neredeyse televizyon reklamcılığını geçmek üzeredir. Bu ortamda, herhangi bir firmayla ilgili negatif bilgilerin, yorumların, deneyimlerin olması, aynı zamanda, bunları yaşamayan tüketicileri de etkilediği için firmalar zarar görmektedir. Bu firmaların pazarlama anlayışına duyulan güveni sarsmaktadır. Bu yüzden, her geçen gün daha çok tüketici, satın aldığı ürün veya hizmetlerle ilgili yaşadığı sıkıntıları, kurumlara giderek değil buralardan çözmeye çalışmaktadır.
Yorumlar