
İnovasyon yani yenileme süreci, uç fikirlerin sonucunda, daha önce hiç yapılmamış ürün, hizmet, üretim yöntemlerini ortaya çıkaran bir süreçtir. Bunlar, diziler şeklinde ya da adım adım sürdürülen çalışmalardır. Bu süreç, olmayan bir şeyin üretilmesi veya bulunması anlamında değildir. Var olan ürün ve hizmetin, üretimin daha fazla kar getirebileceği şekle dönüştürülmesidir. Bu dönüştürme işi de, yine var olan Pazar ortamına, tüketicilerin içinde bulunduğu toplumsal, kültürel durumlarına göre ayarlanıyor. Yenileme veya inovasyon süreci, aynı zamanda çok büyük kar getirecek veya ileri sürülen bunlarla ilgili fikirler, çok büyük olacağı anlamına da gelmiyor. Ama var olanlar üzerine yapılan küçük değişiklikler, büyük değişimleri beraberinde getirebilir. Örneğin, bir firmanın ürünlerinin birinde yaptığı bir değişikliğin, çok büyük tüketici kitlesi tarafından benimsenmesi, oradan elde edilen kazanımlarla, geri kalan ürünlerde büyük değişimleri getirebilir. Buradaki en önemli unsur, ortaya atılan fikrin farklı, değişik olmasıdır.
Bu süreç işlerken, sorulacak pek çok sorunun cevabı aranır; var olan ürün ve hizmetlerde nasıl bir yenilik daha fazla kar getirir? Nasıl bir adımla firmanın ekonomisi düzelir? Tüketicilerin ürünleri tercih etmesi için neler yapılabilir? V.b. soruların cevapları olabilir. Günümüzde teknoloji sürekli ilerliyor ve değişiyor. Bununla eş zamanlı olarak, müşterilerin veya tüketicilerin beklentileri, istekleri değişiyor. Bu yüzden firmalar, sürekli yenileme yani inovasyona gitmek zorunda kalıyorlar. Bu, onların rakiplerinin gerisinde kalmamalarını sağlarken, onların, ürün ve hizmetlerini tercih eden kitlelerin de onlardan vazgeçmemesini sağlıyor. Bugün reklamlarda, firmaların sürekli yeniliklerini, değişikliklerini, yeni üretimlerini tanıttığı görülüyor. Bütün bunlar, değişen Pazar değişkenlerinin, teknolojinin, pazarlama zorluğunun ve tüketici durumunun ortaya çıkardığı şartlara uyum sağlama halleridir.
Yorumlar