
Reklam filmleri, genellikle ajanslar tarafından tasarlanmaktadır. Firmanın amaçları ve ihtiyaçları doğrultusunda, ajanslar, yapım firmasıyla birlikte, oyuncu ve tanıtım ajansından destek alarak, filmleri hazırlamaktadırlar. Filmlerin, metin yazarlığını, ajanslarında çalışan, metin yazarları, sanat yönetmenleri ve film yapımcıları yapmaktadır. Kimi zaman ortaklaşa, kimi zaman metin yazarı veya sanat yönetmeni tarafından yazılmaktadır. Metnin yazılmasından sonra, senaristler, onu senaryo haline getirmektedir. Filmin çekimlerini, yapım yani prodüksiyon firması yapmaktadır. Oyuncu ve tanıtım ajansı da, filmde kullanılmak istenilen ünlüleri, tiyatro oyuncularını, sinema sanatçılarını, dansçıları, mankenleri, normal ve belirli bir özelliğe sahip olan insanları temin etmekte ve kullandırmaktadır. Aynı ajans, filmde kullanılması istenilen araç ve gereçleri temin etmekte ve kullandırmaktadır.
Bunlar aynı zamanda sinemalarda da yayınlanmaktadır. Vizyonda olan filmler başlamadan önce, belirlenmiş sürelerde yayınlanıyorlar. Aynı şekilde, internet mecrasında da, filmler yayınlanmakta ve kullanıcıların beğenisine sunulmaktadır. Günümüzde, bu amaçla yapılmış videolar gündemde dolaşmaktadır. Bilindiği gibi filmlerin çekimleri bittikten sonra, post prodüksiyon çalışmalarında, tanıtımın farklı mecralarda gösterilebilmesi için, cd’leri, video’ları ve internette gösterilebilmesi için gerekli, bütün formatları hazırlanmaktadır. Tanıtım videoları şekline getirildikten sonra, bu videolar hem ilgili firmaların resmi web sitelerinde hem de kişiden kişiye dağılmasını sağlayarak ta yayınlanmaktadır.
Tanıtım filmlerinin eğlenceli olması, içeriğinde toplum tarafından sevilen ünlülerin kullanılması, tüketicilerin isteklerini hedef almaları izlenmelerini sağlamaktadır. Hemen bütün mecralardan, tanıtım filmleri izlenmektedir. Ayrıca her geçen gün, tanıtım filmlerinde kullanılan teknoloji geliştirilmekte ve yeni unsurlarla tüketicilerin dikkatlerini çekmektedir.
Yorumlar