
Ama bunların dışında, reklamla ilgili herhangi olayın yaşanması da, reklamın viral yoldan dağılması söz konusu olmaktadır. Örneğin, bir reklamın kapatılmış olması, dava konusu olması, yanlış anlaşılmış olduğu iddiası, insanları çok şaşırtan, dikkat çeken bir özelliğinin olması, reklam ajanslarının planladıklarının dışında, reklamın yayılmasını sağlamaktadır. Çünkü insanlar, olaya konu olan reklamı merak etmektedir. Hem reklamı hem de onunla ilgili olayı anlayabilmek için, reklamı indirip izlemekte veya arkadaşlarına göndermektedir. Reklam videoları, bu şekilde planlı ya da plansız binlerce, hatta bazı reklamlar milyonlarca kullanıcıya, aslında tüketiciye ulaştırılmaktadır. Kullanıcılar izledikleri veya indirdikleri reklam videolarını dikkatle izlemekte ve reklamla ilgili, söz konusu olayı anlamaya çalışırken, bir yandan da reklamla ilgili, forumlarda, arkadaşlarına attıkları maillerde yorum yapmaktadırlar. Bu ise daha başka bir reklam mecrasına girmektedir. Daha doğrusu pazarlama iletişimi kapsamına girmektedir. Kullanıcılar, reklamı ve reklamdaki unsurları konuştukça, marka bilinirliğinin artmasını, ürün ve hizmet özelliklerinin yayılmasını sağlamaktadırlar.
Aslında, diğer reklam mecralarında, televizyon, radyo, açık hava reklam v.b. ortamlarda, reklam hangi amaçlarla yayınlanmakta veya uygulanmaktaysa, burada da aynı amaçla reklam yaygınlaştırılmaktadır. Üstelik bu mecra, diğerlerinden çok daha etkili olmaktadır. İnternet kullanıcıları, forumlarda veya maillerinde konuştukları, izledikleri, indirdikleri reklamları unutmamaktadır. Reklam mesajlarını almakta ve bu mesajların yayılmasını sağlamaktadırlar. Yani burada reklam, tam olarak amacına etkili bir şekilde ulaşmaktadır.
Yorumlar