Çeşitli değerlendirmeler ve istatikler yapılarak tanıtım ortamları ve mecraları sınıflandırılmıştır.
1- Tanıtım mesajlarının içeriklerine göre değerlendirirsek, reklam türleri:
• Ürün ve mal mesajlı olan
• Verilen Hizmeti mesaj olarak veren
• Fikir ve yaratıcılık konulu olan
2- Reklam ve tanıtım hizmetlerinde hedef kitleye göre ise; aşağıdaki çeşitleri sıralayabiliriz:
• Tüketicilere yönelik olan
• Üreticilere, işletmelere yönelik olan
• Meslek gruplarına göre olan tanıtım
3-Kitle iletişim araclarının kullanımına göre reklam çeşitleri:
• Televizyon tanıtımları
• Gazete dergi gibi basılı mecralar
• Radyo mecrası
• İnternet mecraları
• Video mecrası
• Sinema tanıtımları
• Postalama şeklindeki tanıtımlar
• Açık hava reklamları
1- Tanıtım mesajlarının içeriklerine göre değerlendirirsek, reklam türleri:
• Ürün ve mal mesajlı olan
• Verilen Hizmeti mesaj olarak veren
• Fikir ve yaratıcılık konulu olan
2- Reklam ve tanıtım hizmetlerinde hedef kitleye göre ise; aşağıdaki çeşitleri sıralayabiliriz:
• Tüketicilere yönelik olan
• Üreticilere, işletmelere yönelik olan
• Meslek gruplarına göre olan tanıtım
3-Kitle iletişim araclarının kullanımına göre reklam çeşitleri:
• Televizyon tanıtımları
• Gazete dergi gibi basılı mecralar
• Radyo mecrası
• İnternet mecraları
• Video mecrası
• Sinema tanıtımları
• Postalama şeklindeki tanıtımlar
• Açık hava reklamları
Yorumlar