
Firmaları, pazarla ilgili hedeflerine ulaştıran reklam, aynı zamanda tüketicileri aydınlatıyor. Piyasada var olan ürün ve hizmetleri, bunların özelliklerini, üretim yerlerini, üretim teknolojilerini, her birinin diğerinden üstünlüğünü veya zayıf kalan noktalarını anlamalarını sağlıyor. Bununla birlikte, tüketiciler kendi bütçelerine en uygun ürün veya hizmetin, hangi kuruluş tarafından, nerede satıldığını, hangi ihtiyaçlarına cevap verebileceğini anlamalarını sağlıyor. Yani insanların bilinçli birer tüketici haline gelmelerine sağlıyor. Firmalar, pazarlarda birbirleriyle rekabet edebilmek için, bu sektörü kullanıyorlar. Her biri, kendi ürün ve hizmetlerinin tüketici tarafından tercih edilmesini sağlamak için, özelliklerini öne çıkarıyor, diğer firmanın ürünlerinde olan zayıf noktalara vurgu yapıyor. Bunun karşılığında diğer firma da benzerini yapıyor. Tüketici ise, ürün ve hizmetlerin zayıf ve güçlü yönlerini görebiliyor. Bu sektör, özellikle günümüzde, firmalar için daha da önemli hale geldi. Çünkü firmaların birbirleriyle olan rekabetleri, gittikçe daha çok kızışmaya başladı. Birbirine benzer veya farklı ürün ve hizmetlerin onca çeşitliliği, gittikçe bunların çoğalması, firmaların hedeflerine ulaşmasını zorlaştırırken, tüketicilerin seçme olanaklarını arttırıyor.
Kısaca reklam, firmalar ile tüketiciler arasında kurulan iletişim köprüsüdür. Birbirlerinin isteklerinden, yaptıklarından, amaçlarından haberdar olmalarını sağlıyor. Bugün firmaların hepsi tüketici odaklı üretim yapıyor. Yani tüketicilerin isteklerine, beğenilerine, arzularına hitap eden, satın almaktan mutlu olabilecekleri malları üretiyorlar. Firmaların bu yönü tercih etmelerinin nedeni de reklamdır. Yani karşılıklı kurulan iletişim köprüsünün getirdiği faydalardan biridir. Firmayı, kuruluş aşamasından dünya çapında bir marka haline gelmesini sağlayan da bu sektördür. Bugün, tanıtım yapmayan bir firmanın büyümesi çok zordur. Çünkü ne üretirse üretsin, pazarda benzerleri veya aynıları bulunmaktadır. Rekabet etmek zorundadır. Rekabet içinde tanıtım şarttır.
Yorumlar