
Elbette ki TEB’in iki reklam filminin kendini izletmesinin tek nedeni bu oyuncuların başarısı değil. Öncelikle “Yeni TEB, Yeni Hayat” akılda kalıcı bir slogan. İkincisi, Pratik İnternet Şubesi ve 6 Ay Ertelemeli İhtiyaç Kredisi’ni anlatırken kullanılan abartılmış tiplemelerin dikkat çekerek, mesajın iletilmesinde önemli roller üstlenmesi. Damat – Kayınpeder arasındaki gergin ilişkilere gönderme yapan reklam filmlerinde, Mürsel karakteriyle oldukça benzer tavırlar sergileyen İlker Ayrık kadar, mimikleriyle sempati toplayan Yüksel Ünal da başarılı bir performans sergiliyor.
İlk reklam filminde, düğünü erteletmek için gelinlik giyen kayınpeder, ikincisinde damadına faturaların ihmale gelmeyeceğini anlatmak için internet yoluyla ulaşıyor. TEB’in Pratik İnternet Şubesi sayesinde ise damat, kayınpederiyle karşı karşıya olmanın yarattı bütün gerginliğe ve telaşa rağmen elektrik faturasını kolayca yatırıveriyor. Güzel bir aferin de alan damat böylece kayınpederinin gözüne biraz daha girmeyi başarıyor. Film izleyicilere, internetten fatura yatırmanın ne kadar kolay olduğunu ve kısa sürede gerçekleştirilebildiğini de esprili bir şekilde anlatmış oluyor.
Bu reklamlardaki en önemli özellik şu ki, zaman zaman çok eğlenceli yerlermiş gibi sunulan bankaların ve gerçekten gereğinden fazla güler yüzlüymüş gibi gösterilen ya da müşterilerini eğlendirmek zorundaymış gibi gösterilen çalışanların, görevlilerin yerine, insanların yaşadığı abartılı komik durumlar. Evet, hiçbir kayınpeder kızının yerine gelinlik giymeyebilir ancak çoğumuz sıkıntılı bazı durumlarda bankacılık işlemleri yapmak durumunda kalabilir ya da bankaya ihtiyaç duyabiliriz. Bu noktada her iki reklam filmi de reklam kuşakları içinde ayrışarak, izleyicilere ulaşıyor.
Yorumlar