
Mizah, müzik, v.b. unsurlarla ilgisi olmayıp, sinema filmlerinden, dizilerden isimleri çok iyi bilinen ünlüler de bulunmaktadır. Örneğin, Kıvanç Tatlıtuğ, Beren Saat gibi oyuncular, hem fiziksel güzellikleriyle etkilediği için hem de oynadıkları dizi veya sinema filmlerinin konularından etkilendikleri için bilinmektedirler. Özellikle, aşk, entrika, konfor, zenginlik, cinsellik içerikli filmler konu itibariyle de hatırlanmakta, oyuncuları da bilinmektedir. Firmalar, reklam filmleri için oyuncu seçerken, tanıtım filminin hatırlanması için ünlü simaları kullanmaktadır. Bunun dışında nedenleri de bulunmaktadır ama en önemli nedenleri, tanıtımın akılda kalıcı bir etki bırakmasıdır. Yapılan oyuncu seçimlerine baktığımızda ise, kullanılan oyuncuların çoğunun, bu özelliği bulunmamaktadır. Bu noktada ya firmalar eksik araştırma yapmakta veya ismin biliniyor olup olmamasına önem vermemektedir. Firmaların, isimlerin biliniyor olup olmamasına önem vermemesi, marka uyumu ve oyuncu ününün uyuşmasıyla ilgili olarak, seçim yapmış olma ihtimalini insanın aklına getiriyor.
Eğer ünlü isimlerin biliniyor olmasına özen gösterselerdi, çok iyi bilinen, hiç akıldan çıkmayan ünlü isimleri kullanabilirlerdi. Dışarıdan bakıldığında, markaların reklamın hatırlanması için, her ne kadar her şeyi yapabilirler gibi görünse de, bu tablo bunu göstermemektedir. Seçilen oyuncuların markayı veya markanın ünlüyü, gölgede bırakmaması gerektiği konusunu önemsedikleri ve buna göre seçim yaptıkları anlamına gelmektedir. Demek ki yapılan araştırmalar, yeterli olmakta ve markalar yani firmalar bilinçli olarak, bu tip oyuncuları tercih etmektedirler. Elbette şu unsur da insanın aklına gelmiyor değildir. İsimleri bilinen pek çok oyuncunun fiyatı, çok yüksek olabilmektedir. Bu neden de firmaların veya markaların seçimlerini etkiliyordur.
Yorumlar