
Yine aynı şekilde, yılbaşında aşk acısı çeken birinin, yine bir firmanın billboard’una el yazısıyla sevgilisine hitaben yazdığı mektubun ortaya çıkardığı ilgi. Televizyonların, İstanbul’da bazı marka mağazalarının açılışlarında yaşanan izdihamları anlatan haberlere gösterilen yoğun ilgi, yorumlar, eleştiriler. Yine yurtdışında, bir ulusal gazetenin reklam sayfalarına konuşma bandı ekleyerek, insanları şok etmesi. Bunun dünya basını tarafından bu kadar çok konuşulması, yazılması. Aslında konu çok basit gibi duruyor değil mi? Bütün bu örneklerde reklamlar, insanların yaşamlarının içerisinde, onların birebir yaşadıkları, bildikleri, deneyimlerine ekledikleri olayları konu almış. Yukarda aşk acısı çeken şahsın dışındaki reklam örneklerinin hepsi elbette tasarlanıyor. Yani reklamcılar, yaratıcı fikirlerini tasarlıyor ve uygulanmasını sağlıyorlar. Üretilen yaratıcı düşünceler, gerçek yaşamdan ve insanlardan bağımsız olmuyor. Diğer bir ifadeyle, televizyon reklam filmlerinde izlediğimiz, temalı, kurgulu yapımlar gibi değiller. Bir yönüyle, tasarımın içerisine insanları da dahil ediyor ve reklamın gerçek bir yaşam kesiti olmasını sağlıyorlar. Belki de, marka bilinirliğini arttırmanın çok zor olduğu şu günlerde, yapılması gereken en doğru yol budur!?.
Son günlerde, Aygaz markasının çekmiş olduğu “Tüpler Uzayda” reklam filmini de bunların arasına ekleyebiliriz aslında. Tabi, böyle söyleyince, insan, gerçek yaşamla ne alakası var, uzayda çekilmiş, insanların da fiziksel olarak hiçbir katkıları yok diye düşünüyor değil mi? Kullanılan ifadelere dikkat edin, gerçek yaşamda kullanılan esprilerin, dilin, algılayışın aynısı. Kamyon şoförü, kurgusal konuşturulmuyor. Gerçekte aynı meslek mensupları gibi konuşuyor. Astronotlar keza aynı, yapılan espriler yerel ve bildik. Cips reklamlarında kullanılan, “yiyin gari” mesajını ileten köylü kadın oyuncu bile, kurgusal olduğunu hissettiriyor ama Aygaz reklamının diyalogları, bunları hissettirmiyor. Yukarıda da sözünü ettiğim gibi, belki de tasarımını, kurgusunu yapacağımız, senaryosunu yazacağımız reklamları düşünürken, artık gerçek yaşamla veya insanla ilişkilendirmemiz, mümkün olduğunca onları kurgunun içerisine dahil etmemiz bizi amaçlarımıza ulaştıracaktır.
Yorumlar