
Ajansın bütün bu çalışma ve araştırmaları, ilk etapta firmanın amaçlarını, isteklerini, ulaşmak istediği noktalar ile yapılacak olan kampanya tasarımlarında kullanılmasını istediği, malzeme veya fikirleri tanıttığı sunum doğrultusunda yapmaktadır. Tanıtımlar, kitle iletişim araçlarını kullanarak kitlelere ulaşmaktadır. Bunlar, televizyon, radyo, sinema, gazete, dergi olmaktadır. Bunların dışında, açık hava reklam araçları olan; bina giydirme, araç giydirme, duvar ve durak reklamları, billboard araçlarını da kullanmaktadır. Bugün gelişen teknolojiyle birlikte internet, yukarıda sayılan bütün mecralara uygun olarak hazırlanan tasarımları yayınlayabilme özelliğine sahiptir. Firmalar, son zamanlarda bu tip çalışmalarını internet üzerinden de yapabilmektedir. Ajansın medya planlama birimi, hangi mecranın kullanılması gerektiğine yönelik belirleme çalışmalarını yapmaktadır. Bazen firmaların kampanyaları, birden fazla mecrada uygulanabilmektedir. Yapılan tasarımların en fazla etkili olabilecekleri mecralar belirlenirken, ajans tarafından strateji oluşturulmaktadır. Tabi bütün strateji ve belirleme çalışmaları, reklam veren firmanın bütçesine bağlı olarak yapılmaktadır.
Tanıtım kampanyaları, firmanın faaliyet gösterdiği pazarlar, ilgili hedef kitleleri temel alınarak hazırlanmaktadır. Buna göre kimi firma, yerel pazarlara özgü çalışmalar yapmakta kimisi de ülke veya dünya çapında kampanya düzenlemektedir. Global markalar, genellikle kampanyalarını her ülkeye özgü olarak hazırlamakta ve ülkelerin kültürleri, gelenekleri, göreneklerine uygun stratejiler oluşturarak uygulanmasını sağlamaktadır.
Yorumlar