Kanadalı Longwoods International adlı pazarlama, reklamcılık ve araştırma firması, ABD'deki eyaletlerin turizm amaçlı reklamlarının etkilerini incelemiş. Katılımcılara, reklamları gördükten veya seyrettikten sonra, o eyaletlerle ilgili çeşitli değerlendirmeleri sorulmuş.


Araştırmaya göre, reklamlarla hedeflenmeyen çeşitli konu başlıklarına ait pozitif değerlendirme oranlarında ciddi artışlar görülmüş.


Turizm amaçlı reklamların eyaletlerin nasıl görüldüğünü değiştirme oranı şöyle:


Katılımcıların eyaleti "Yaşanacak bir yer" olarak düşünme oranında %41 artış,
Katılımcıların eyaleti "Yeni bir işe başlanacak yer" olarak düşünme oranında %100 artış,
Katılımcıların eyaleti "Yeni bir iş kurulacak yer" olarak düşünme oranında %75 artış,
Katılımcıların eyaleti "Üniversiteye gidilecek yer" olarak düşünme oranında %87 artış,
Katılımcıların eyaleti "İkinci bir ev satın alınacak yer" olarak düşünme oranında %113 artış,
Katılımcıların eyaleti "Emekli olunacak yer" olarak düşünme oranında %75 artış.


Firma, bu sonuçlardan, turizm reklamcılığının "hale etkisi"ne sahip olduğu sonucunu çıkarmış. Hale etkisi (halo effect), biz bir kişinin bir veya birkaç özelliğini takdir ediyorsak, o kişinin diğer bütün özelliklerine de olumlu bakma eğilimine sahip olduğumuz tezini tanımlayan psikolojik bir terim.