
Ünlü ve güvenilir araştırma şirketi Brand Finance'nin yaptığı araştırmada Türkiye'nin dünyadaki en değerli 19. ülke markası olduğu belirlendi. İlk üç sırada ABD, Almanya ve Çin'in yer aldığı raporda Türkiye'nin marka değerini bir önceki yıla göre % 19,8 oranında artırdığı belirlendi. 373 Milyar dolarlık değerindeki bu artış, Türkiye'yi Avrupa'nın en değerli 10 ülke markası arasına soktu. Türkiye, Avusturya, Finlandiya, İrlanda ve Danimarka gibi önemli Avrupa ülkelerini geride bıraktığı raporda sıralama şu şekilde açıklandı:
1-ABD
2-Almanya
3-Çin
4-Japonya
5-İngiltere
6-Fransa
7-İtalya
8-Kanada
9-Hindistan
10-Brezilya
11-Hollanda
12-Rusya
13-İspanya
14-Avusturya
15-Meksika
16-Güney Kore
17-İsviçre
18- İsveç
19-Türkiye
20-Belçika
Sıralama oluşturulurken ekonomi politikaları, GSMH, işsizlik oranı, turizm geliri, ülke risk algısı, rekabet gücü, sağlık hizmetleri, toplam ihracat, bankacılık sistemi gibi kriterler göz önünde bulunduruluyor.
Sıralama oluşturulurken ekonomi politikaları, GSMH, işsizlik oranı, turizm geliri, ülke risk algısı, rekabet gücü, sağlık hizmetleri, toplam ihracat, bankacılık sistemi gibi kriterler göz önünde bulunduruluyor.
Yorumlar