Ünlü ve güvenilir araştırma şirketi Brand Finance'nin yaptığı araştırmada Türkiye'nin dünyadaki en değerli 19. ülke markası olduğu belirlendi. İlk üç sırada ABD, Almanya ve Çin'in yer aldığı raporda Türkiye'nin marka değerini bir önceki yıla göre % 19,8 oranında artırdığı belirlendi. 373 Milyar dolarlık değerindeki bu artış, Türkiye'yi Avrupa'nın en değerli 10 ülke markası arasına soktu.  Türkiye, Avusturya, Finlandiya, İrlanda ve Danimarka gibi önemli Avrupa ülkelerini geride bıraktığı raporda sıralama şu şekilde açıklandı:


1-ABD

2-Almanya

3-Çin

4-Japonya

5-İngiltere

6-Fransa

7-İtalya

8-Kanada

9-Hindistan

10-Brezilya

11-Hollanda

12-Rusya

13-İspanya

14-Avusturya

15-Meksika

16-Güney Kore

17-İsviçre

18- İsveç

19-Türkiye

20-Belçika
  
 
Sıralama oluşturulurken ekonomi politikaları, GSMH, işsizlik oranı, turizm geliri, ülke risk algısı, rekabet gücü, sağlık hizmetleri, toplam ihracat, bankacılık sistemi gibi kriterler göz önünde bulunduruluyor.