
Fakat günümüz pazarlarında, daha önce de pek çok makalede bahsettiğimiz gibi, hem teknoloji hızla gelişmekte hem de benzersiz bir ürün bulunmamaktadır. Her firmanın mamullerin benzerleri, üstünleri veya daha altta kalanları bulunmaktadır. Firmaların, hem kendi mamullerinin Pazar durumunu sürekli kontrol ederken, diğer yandan benzer veya aynı mamullerin Pazar durumlarını da kontrol etmek durumundadır. Bu durumlar gözlem altında tutulurken, tüketicinin, firmanın mamul ilgili düşünceleri, isteklerini, beklentilerini de hesaba katmalıdır. Uzun seneler boyunca, aynı özellikte, aynı bileşenlere sahip bir mamulü, tüketici ne kadar sahiplenirse sahiplensin, daha iyisini istemeye başlayacaktır. Eğer bağlı olduğu firma, bu isteğini yerine getiremiyorsa, başka bir firmaya gitmesi kaçınılmaz olacaktır. Her gün yeni mamulün çıktığı, bileşenlerinde her dönem değişiklik yapılarak piyasaya sürülen çeşitler, bunlarla birlikte sunulan ek hizmetler, ortaya çıkmaya başladığı anda, yenileme veya yeni mamul üretme yoluna gitmelidir.
Halkla ilişkiler, reklam veya şöyle diyelim pazarlama iletişiminin bütün stratejileri, ne kadar başarılı yapılırsa yapılsın ürünün ömrü tükenmişse, onu kurtaracak tek şey yeniliklerdir. Yenilikler hem piyasadaki rakiplerle mücadelede etkin olarak kullanılabilir hem de tüketicilere çağın çok gerisinde kalan mamulü kullandığı hissi yerine, güncel, yaşam standartlarına uygun mal ve hizmetleri kullandığı hissini verecektir. Çünkü eğer firma, yenilik veya farklılık yaratmazsa, tüketici kendi seçimlerinde bu yenilik veya farklılığı yapacaktır.
Yorumlar