
Özellikle televizyon gerisinde kaldığı eleştirisi karşısında, dijital mecralarda en çok yer alan medya türü. Dijital ortamlarda televizyonun tek yönlü iletişimi yerine, tartışmanın, fikir alışverişinin, görüş bildirmenin, yorum yapabilmenin, paylaşabilmenin ve zamana bağlı kalmadan izleyebilmenin mümkün olduğu bir sistem var. İzleyici konumunda olmayan bir kullanıcı da içeriğe dijital ortamda ulaşabiliyor. Aynı mesajı farklı bir mecrada da alan kullanıcılar açısından ise mesajlar pekişiyor, tüketicilerin dikkati daha fazla çekilebiliyor. Geleneksel medyada yürütülen bir reklam kampanyasına ek olarak, dijital ortamlarda destekleyici çalışmalar yapılabiliyor. Uygulamada baktığımızda giderek yaygınlaşan dijital ortamlar yanında, geleneksel medyanın da yenilikçi ve yaratıcı bir gözle değerlendirildiği takdirde, sürecin gerisinde kalmadığını söylemek de mümkün.
Geleneksel medya artık gelişen mobil sistemler sayesinde her an her yerde ulaşılabilecek bir medya türü haline geldi. Gelişen teknoloji ile birlikte ortaya konulan gerek reklam, gerek eğlence gerekse de hizmet amaçlı içerikler birçok farklı formatta ve mecrada tüketicilerle buluşuyor. Reklamlar açısından bakıldığında da televizyon hala en yüksek payı alan mecra. Etkisi tartışılsa da, yeni medyanın getirdiği yenilikler sayesinde, yaratıcı reklam ajansları sadece televizyonda değil, geleneksel medyanın her alanında etkisi yüksek çalışmalara imza atıyorlar.
Yorumlar