
Geleneksel pazarlama yöntemleri geçerliliklerini henüz yitirmedi ancak kuşkusuz ki, mobil pazarlamanın dahil edilmediği hallerde hedeflenen başarıya ulaşılması da zorlaşıyor. Mobil pazarlama firmalar açısından neredeyse kişiye özel mesajlar gönderilebilmesine de olanak sağlamasıyla birlikte önemini giderek arttırıyor. Yeni ve değişen mecralara uyum sağlayan mecralar sosyal pazarlamanın önemini de arttırdı. Henüz yeni olmasına rağmen yeni mecralar birçok firma açısından kısa sürede benimsendi ve adaptasyon da hızlı bir şekilde gerçekleşti. Halen küçük ya da büyük neredeyse bütün firmalar mobil pazarlamanın avantajlarından yararlanıyorlar.
Mobil pazarlamanın geleneksel mecraların sonunu hazırladığı iddia edilse de, mevcut koşullarda durum kendini daha çok yeni mecralara yapılan yatırımlar olarak gösteriyor. Geleneksel pazarlamanın içine dahil edilen sosyal medya çalışmaları, yarışmalar, marka-mecra işbirlikleri, farklı promosyonlar gibi uygulamalar da tüketicilere ulaşmak için kullanılıyor. Pazarlama anlayışında ileriye yönelik olarak gerçekleşen değişmelerin merkezinde daha uzun süre teknolojinin oturacağı muhakkak ve teknolojik gelişmelerde birlikte ortaya çıkan yeni mecralara uyum sağlayan geleneksel mecralar açısından da teknolojiye uyum sağlamak önemli bir avantaj.
Yorumlar